Hurt - Johnny Cash

存档灵魂:

Hurt 伤痛 

 

【歌词】

 

I hurt myself today,

to see if I still feel.

I focus on the pain,

the only thing that's real.

The needle tears a hole,

the old familiar sting,

try to kill it all away,

but I remember everything.

今天我又伤害了自己,

是想知道可还有感知的气力,

我凝神体会着这痛楚,

那是唯一真实的事物。

针尖蜇噬着伤口,

仿佛旧日惯常的刺痛,

也试着让这一切湮灭再不重现,

可我就是记得所有的一切!

 

What have I become?

my sweetest friend.

Everyone I know,

goes away in the end.

And you could have it all,

my empire of dirt.

我本来该是如何的样貌呢?

我的六月爱侣。

与我相知的每人,

皆已化尘远去了。

而你远胜于我在尘世中拥有的全部,

远胜于这一切。

 

I will let you down,

I will make you hurt.

恐怕我会辜负你的期望

恐怕我会让你受伤

 

I wear this crown of thorns,

I bound my liar's chair,

full of broken thoughts.

I can not repair,

beneath the stains of time.

The feelings disappear,

you are someone else.

I am still right here.

我背负荆棘向主献上我的灵魂,

祭于那为我而备的说谎者之位。

那里满溢着破碎的片段,

但我已无法弥补。

在岁月的污点之下,

知觉渐渐消失。

你已再世轮回,

我却仍在尘世。

 

What have I become?

my sweetest friend.

Everyone I know,

goes away in the end.

And you could have it all,

my empire of dirt.

我本来该是如何的样貌呢?

我的六月爱侣。

与我相知的每人,

皆已化尘远去了。

而你远胜于我在尘世中拥有的全部,

远胜于这一切。

 

I will let you down,

I will make you hurt.

恐怕我会辜负你的期望

恐怕我会让你受伤

 

If I could start again,

a million miles away.

I would keep myself,

I would find a way.

如若我能再发征程,

遥自千山万水踏遍,

仍将保有真原的灵肉,

仍将求索那修远之路。

 


评论
热度(6)
© Y.E.N|Powered by LOFTER